Glorious Drummers droomt groot

‘Glorious Drummers’ begon in 2015 als een droom om een wereldwijd platform op te zetten voor christelijke drummers, waar we als drummers met elkaar kunnen groeien & leren, elkaar kunnen bemoedigen & inspireren en dromen, visies en plannen uit kunnen wisselen. Mijn verlangen is een ‘community’ te creëren die bestaat uit drummers van alle leeftijden, verschillende niveaus, diverse culturen en achtergronden om harten en karakters te vormen en zo het Koninkrijk van God op aarde meer werkelijkheid te zien worden.

Van jongs af aan ben ik gefascineerd door alles wat met drums te maken heeft. De drums zijn in mijn ogen zo’n machtig en krachtig instrument. Ik herinner met dat ik in de kerk en tijdens concerten vaak naar de drummer keek en na afloop van een dienst of concert altijd even een praatje maakte met de drummer en alles in me opnam wat diegene vertelde of liet zien. Op de fiets naar school drumde ik ‘in de lucht’ altijd mee met de muziek van mijn walkman, wat er voor een langsrijdende automobilist vast heel grappig uit moet hebben gezien. Helaas konden we vroeger thuis geen akoestisch drumstel neerzetten vanwege de buren, maar gelukkig voor mij kwamen elektronische drumstellen rond die tijd op de markt. Ik kreeg van mijn vader een Roland TD-6K drumstel met rubber pads op een felblauw rack, gelukkiger kon ik niet zijn! Van een vriendje uit de buurt kreeg ik wat drumlessen en thuis speelde ik mee met muziek die ik leuk vond. Een paar jaar later begon ik met drummen in de kerk en startten we een worship bandje met vrienden. Voor optredens kocht ik toen mijn eerste akoestische drumstel, een Sonor Force 3005 met een zwarte glinstering in de ketels met een set Zildjian A Custom bekkens.

Nadat ik op mijn 22ste afstudeerde aan het HBO had ik sterk het verlangen om meer met God en muziek bezig te zijn. Een vriend van me vertelde dat hij in Engeland had gestudeerd aan een christelijk conservatorium. Dat klonk als muziek in mijn oren, en zo vertrok ik voor 2 jaar naar Coventry om drums te gaan studeren aan Nexus Institute of Creative Arts. Dat was best een grote stap voor mij, maar het waren de beste jaren van mijn leven! Ik oefende gemiddeld 4 a 5 uur per dag, we kregen Bijbelstudies in kleine en grote groepen, we aanbaden God met elkaar en ik groeide in persoonlijk, muzikaal en geestelijk opzicht enorm.  Terug in Nederland heb ik een tijd gestudeerd bij Juan van Emmerloot en werd ik verantwoordelijk voor de drummers binnen onze lokale kerk.

Als ik terugkijk op mijn leven, dan geloof ik oprecht dat God mij heeft geroepen om te drummen, om een aanbidder te zijn en om van achter het drumstel van invloed te zijn. Ik verlang ernaar om een betrouwbare, krachtige en toegewijde muzikant te zijn, om samen met de Heilige Geest  te bewegen en elke dag uit genade te leven. Glorious Drummers sluit aan bij mijn verlangen om mijn hart te verbinden met andere drummers wereldwijd om elkaar te helpen betere muzikanten te worden voor de eer van onze geweldige God.

Als je snel wilt gaan, ga alleen. Als je ver wilt komen, ga samen.’ Dit gezegde geldt zeker ook voor mij. Dit platform zou er absoluut niet zijn zonder het werk van veel andere mensen. De afgelopen jaren heb ik het voorrecht gehad om samen te werken met een team van geweldige en getalenteerde mensen: schrijvers, ontwerpers, videografen, editors en mensen die achter de schermen hard hebben gewerkt in de planning en management. Een warm ‘bedankt!’ aan jullie allemaal. Ook aan alle drummers en muzikanten die zo vriendelijk en geduldig hun tijd en energie aan mij hebben gegeven om in dit project te investeren, zelfs toen er nog helemaal niks online was. Uit de grond van mijn hart: dankjewel!

Ben je net zo enthousiast als wij zijn? Wil je ons team komen versterken en meewerken om dit platform op te bouwen? We zijn altijd op zoek naar positieve geluiden, creatieve mensen, schrijvers, bloggers/vloggers, investeerders… noem maar op! Aarzel niet om contact op te nemen.

Ruud van Nes // Glorious Drummer

Drummers