Joel Treuren

Spreker | Trainer & coach | Podcastmaker

Joel Treuren is voorganger van Mozaiek 055 en daarnaast actief als spreker in andere gemeenten, tijdens jeugdavonden of op evenementen als Opwekking Teenzone en Square.

Hij is in staat om verhalen uit de bijbel dicht bij de luisteraar te brengen. Uit zijn manier van spreken is duidelijk af te leiden dat Joel wil weten hoe zaken in elkaar steken. Zelf zegt hij daarover; “De verhalen waar ik over preek wil ik snappen. Er echt helemaal in duiken en ze eigen maken. Als ik lees dat Jezus een reis maakte, dan teken ik die uit. Stel me voor waar Hij langs komt, welke omgeving Hij ziet, wie er mee gaat enzovoort. De context, locatie en plaatsing in de tijd helpt mij én de mensen waar ik voor kom te staan om de boodschap van elk verhaal, gelijkenis en wonder nog beter te begrijpen.”

Wat opvalt in de preken van Joel is dat het daar niet bij blijft. Het blijft niet bij het zo goed mogelijk begrijpen en vertellen van een verhaal. Er is altijd iets dat aanzet tot beweging. “Het is mijn verlangen om op elke plek waar ik spreek iets te laten zien van de rijkdom van Zijn liefde voor ons. Spreken voelt voor mij écht als samenwerken met God. Als een dialoog, waarbij ik vooral probeer te luisteren, omdat ik weet dat wanneer Hij spreekt er echt iets in beweging wordt gezet in de levens van mensen.”

Profiel Groot – 1

Joel Treuren

Spreker

Diensten

Volwassenen

Joel is een verhalenverteller die een boodschap dichtbij weet te brengen op zo’n manier dat hij relevant wordt voor de toehoorder. Om deze vervolgens in beweging te zetten.

Joel is via Creatieve Kerk te boeken als spreker voor erediensten, (jeugd)avonden en evenementen.

Informatie & Boekingen

Creatieve Kerk Tip
Naast het spreken begeleid, traint en coacht Joel ook jeugdwerkers en leiderschapteams.